Poređenje paketa pomoći na putu

SuperRegistracija Komentara: 0

Da li je korisno imati paket pomoći na putu? U Srbiji postoje dve grupe vozača: oni koji redovno kupuju i obnavljaju pakete pomoći na putu, i oni drugi koji će na pitanje o pomoći na putu reći da najčešće nije ni potrebna jer, primera radi, imaju brata i kuma koje mogu da pozovu u pola noći i doćiće po njih ili prosto nikad nisu razmišljali o toj vrsti usluga. Većina nas ima još i komšije i dugogodišnjeg majstora, ali da li je rešenje uznemiravati vama drage osobe u sred posla, večere ili spavanja da izrabljuju svoj privatni auto da bi vas odšlepali do vulkanizera, majstora ili kuće? Verujemo da bi oni takođe voleli bolji povod za druženje. Šta ako rođaku ili prijatelju treba više sati da bi uopšte došao do vas (ako pretpostavimo da kreću istog momenta)?

Evo kako, u najkraćim crtama, stoje stvari sa brojem nezgoda i kvarova u Srbiji i svetu: 

  • Srbiji je 2021. godine bilo 34 579 saobraćajnih nezgoda, prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja. Sama ova brojka deluje dovoljno zastrašujuće. Vezano za broj kvarova, imali smo uvid samo u pretpostavke da svako četvrto vozilo ostane u kvaru.
  • Prema podacima Federalne kancelarije za statistiku, u Nemačkoj se saobraćajna nezgoda desi svakih 13 sekundi. Prema statističkim podacima DeStatis-a, prosek iz 2021. godine je da sedmoro ljudi pogine a 885 bude povređeno u saobraćajnim nezgodama NA DNEVNOM NIVOU. U toku 2021. godine, u Nemačkoj se desilo 3,49 MILIONA kvarova, prema podacima nemačkog autokluba (ADAC).
  • Americi je 2021. godine bilo 6,1 MILION nezgoda prijavljenih policiji (prema podacima U.S. DEPARTMENT OF TRANSPORTATION). Svake godine desi se oko 69 miliona kvarova na vozilima prema podacima Agero pomoći na putu. Prema podacima Američke automobilske asocijacije, prosečnom vozilu starom deset ili više godina je četiri puta češće trebala vuča (šlep služba), a duplo više takvih ih je ostajalo u kvaru pored puta u poređenju sa novijim vozilima.

Spomenuli smo polovna i starija vozila u pasusu iznad, ali ni nova vozila, takođe, nisu imuna na probleme kao što su probušena guma, istrošen akumulator, zaključavanje ili gubitak ključeva, nestanak goriva, alarmantno nizak nivo motornog ulja ili AdBlue tečnosti, fabričke greške ili slično. Da je tako potvrđuju i proizvođači jer vozilima koja izlaze iz salona najčešće daju paket pomoći na putu uz vozilo i garanciju. Statistički podaci iz Nemačke navode da je čak 46,2% kvarova vezano za akumulator (ADAC)!

Ako imate neki paket pomoći na putu, dobićete pomoć da se vozilo u što kraćem roku vrati nazad na put i nećete imati dodatnih neplaniranih troškova, ili ćete imati bar delimično pokriće troškova.

  

Kako doći do paketa pomoći na putu?

Pomoć na putu može biti kupljena kod osiguravača gde imate obavezno ili kasko osiguranje, možete je dobiti na poklon od vaše ili neke druge kompanije, a u Srbiji se ona najčešće kupuje zasebno i to od profesionalnih pružaoca ovakvih usluga. Ako se raspitate kod vaših prijatelja i saradnika, saznaćete da je jednom broju njih trebala pomoć na putu i spomenuće neke asistentske kuće koje su najpopularnije u Srbiji. Pružaoci usluga se razlikuju po načinu rada, paketima koje nude i u velikoj meri po pokriću čak i u okviru iste kuće - postoje limiti u kilometraži ili novcu, vrsti i broju usluga na koje krajnji korisnik ima pravo.

Pa, kako se onda opredeliti a da ne moramo uzeti dva slobodna dana da isčitamo i upoređujemo opšte uslove i sva ta ''sitna slova''?!

Važno je da korisnik zna šta u osnovi pruža odabrani paket pomoći na putu, kako ne bi bio iznenađen u kritičnoj situaciji otkazom usluge koju je očekivao da će dobiti ili velikom doplatom kojoj se nije nadao.

Šta je najvažnije pri odabiru paketa pomoći na putu? Krenimo redom po najbitnijim stavkama:

cena

Prvo što nam pada na pamet je da će cena opredeliti koji ćemo proizvod uzeti. Ipak su to sve samo pomoći na putu i zašto se zamarati i odugovlačiti izbor. Ne mogu razlike biti baš toliko drastične? Verujte da mogu! Ako imate pravo na organizaciju asistencije na teritoriji Evrope, to nikako nije isto kao i asistencija na teritoriji Evrope. Organizacija znači imate koga da pozovete, da pričate na vama razumljivom jeziku i da vam organizuje asistenciju o vašem trošku. (Ne moramo spominjati da najbanalnija asistencija najčešće vredi više stotina, a često prelazi i hiljadu evra?) Ako organizaciju pomoći i besplatan poziv na maternjem jeziku smatrate dovoljnom, onda je najpovoljnija pomoć na putu pravi izbor za vas i nemate potrebu za daljom potragom.

 

da li vezati paket za vozača ili za vozilo

Deluje vam primamljivo da imate pravo na asistenciju i kada ste vozač privatnog ili službenog vozila, kao i kada ste samo saputnik u tuđem vozilu? Odlično, postoje upravo takvi paketi, ali razmislite ponovo: šta ako vašim vozilom povremeno upravljaju supruga/supružnik, partner/partnerka, roditelji, deca, prijatelji? Ne želite njih da lišite mogućnosti da pozovu neki SOS telefon i da im u najkraćem roku bude pružena asistencija iz paketa pomoći na putu kojeg ste odabrali?

Ovaj izbor zavisi samo od vaših vozačkih navika i od toga da li ponekad delite automobil i na koji način.

 

broj asistencija

Često putujete i bitno vam je da imate na raspolaganju više asistencija, jer skoro svake godine vas nešto nepredviđeno zadesi? Broj asistencija je značajan za one koji prelaze veliki broj kilometara, posebno ako je dobar deo kilometara daleko od kuće ili u inostranstvu.

Ovde postoji izbor od 2, 3, 5 ili neograničenog broja asistencija. Ukoliko vam je ova stavka bitna, u uži izbor ćete uzeti samo proizvode koji imaju više asistencija u toku trajanja osiguranja ili ugovora o pomoći na putu. Ali pročitajte, ipak, i tekst koji sledi, jer kvantitet asistencija često ne ide uz kvalitet.

 

kvalitet asistencije

Više od broja asistencija, većinu bi zapravo trebalo da zanima kakav je kvalitet asistencije, jer pretpostavljamo da vam pomoć na putu neće ni trebati u toku godine, a ako (ne daj Bože) zatreba, to će verovatno biti jednom i onda je bolje da pružene usluge budu najbolje moguće za vas i vaše putnike koje prevozite. Važno je da na raspolaganju imate ne samo vuču (šlep) da vas sklone sa puta do najbližeg servisa, nego da kilometraža te vuče bude velika ili neograničena te da imate mogućnost izbora gde želite da vas odšlepaju.

Dajemo vam primer da bolje ilustrujemo ovu zapetljanu temu: Postoje paketi koji uslugu povrata vozila na kućnu adresu imaju samo u slučaju saobraćajne nezgode, ali ne i kvara, tako da na (pred)uslove za povrat treba posebno obratiti pažnju. Drugi imaju šlep i u slučaju kvara, ali kvara koji ne može da se popravi 7 dana, uz pismenu potvrdu servisa, pa onda još imate i rok 30 dana da vozilo u Srbiju vrate (AMSS članstvo). Neki se reklamiraju da imaju ''Šlep do kuće bez dodatnih troškova iz cele Evrope'' (VOZZi), ali ako se bolje raspitate kod njih ili pročitate uslove, šlep do kuće je opcija koja vam je na raspolaganju samo ako ste prethodno bili u servisu i ako vozilo ne može da se popravi, ili za popravku treba više od 2 radna dana. Ako u tom roku može da se popravi, nemate pravo na povrat vozila u zemlju niti na kućnu adresu. Atlas 24h pomoć na putu ima bezuslovan povratak vozila na kućnu adresu, u okviru kojeg nemate obavezu da prethodno idete u servis, nemate ograničenja u kilometraži ni novcu.

Trenutne cene (važeće u avgustu 2023.)

7500 din. AMSS Premijum članstvo (sa popustom na sajtu 6750)

10999 din VOZZi Evropa MAX

5499 VOZZi EVROPA

5990 Atlas Euro+ (4990 u mreži tehničkih pregleda i agencija ili uz drugi paket)

7990 Internacionalni +

Na ovom primeru možete videti kako skuplji paket ne nudi uvek značajno više i kvalitetnije od povoljnijih konkurentskih proizvoda. Ako vam je ova stavka bitna ili čak najbitnija – bezuslovan povratak na kućnu adresu, - možete obustaviti dalju potragu i kupiti neki od Atlasovih proizvoda. Da li je ovaj tekst ustvari reklama za Atlas? Apsolutno ne, samo utvrđivanje činjeničnog stanja i razmišljanje na temu. Bolje je da imate bilo koju pomoć na putu, nego da nemate ni jednu. Inače, Atlas 24h pomoć na putu je kompanija koja posluje na teritoriji Srbije više od 10 godina ovogodišnji je dobitnik zlatne plakete na 45. Međunarodnom salonu automobila za najbolju asistentsku kuću.

Zašto nigde do sad nismo spomenuli osiguravajuće kuće, njihove cene i pakete? Zato što su njihova osiguravajuća pokrića niža od specijalizovanih asistentskih kuća koje se pretežno bave sa uslugama pomoći na putu. Uzmimo za primer Dunav osiguranje, lidera na domaćem tržištu osiguranja, respektabilnu kompaniju sa preko 180 vrsta usluga iz oblasti životnog i neživotnog osiguranja. Ovaj poslovni gigant korisniku paketa pomoći na putu u slučaju kvara u inostranstvu nudi popravku do 1h rada / do 150€, vuču vozila do 500 i to u najjačem Premium paketu. Nema, dakle, ni govora o neograničenoj kilometraži šlepovanja do kućne adrese, ili o pokriću troškova popravke u servisu do 500€ koliko nudi Atlas u paketima Euro+ i Internacionalni+. I ovo je, ipak, mnogo bolje nego prethodnih godina. Zdrava konkurencija, izgleda, čini da ponuđači nude i bolje pokriće. Generali Osiguranje Srbija je druga najveća osiguravajuća kompanija na domaćem tržištu osiguranja: u slučaju kvara najjači i najskuplji paket nudi šlep do najbližeg ovlašćenog servisa / max. do 250 km u oba smera.

Dalje šta je važno: da imate prevoz svih putnika, da ne morate da se delite i zasebno putujete, ako do problema dođe. Ili, naprotiv, ako već odgovara da se delite da i to imate pokriveno makar na nivou organizacije. Kvar ne bira ni vreme ni mesto, često zadesi baš nedeljom, noću ili praznikom, a tada je zgodno da imate na raspolaganju plaćeno i prenoćište. Ako auto mora u servis, onda da to bude ovlašćeni ili drugi servis u čiji se kvalitet možete pouzdati. Da po mogućnosti troškovi (dijagnostike, radnog sata, materijala i delova) budu pokriveni u celosti ili delimično. Ako vam sve ovo odgovara, pa vam još pada na pamet i mogućnost nastavka putovanja ili zamenskog vozila, onda vam mora biti jasno da osnovni paketi, oni najpovoljniji, nisu ono što ćete kupiti.

 

jedno na papiru, drugo u praksi

Čini vam se da asistentske kuće i njihovi prodavci nude u osnovi isto, a utrkuju se i nižu argumente vešto naučeni da ističu ono što je kod njih bolje? U velikoj meri ste u pravu! Zato je dobro raspitati se kod rodbine i prijatelja, kolega sa posla, sporta ili slično, kakva su njihova iskustva.

Pisac ovih redova je dugi niz godina prodavao osiguranja, zna uslove glavnih ponuđača na domaćem tržištu, ali i šta se mnogima desilo u ličnom iskustvu, poput sledećih neprijatnosti:

  • odličan paket, ali niko se nije javio na telefon kad sam zvao;

  • plaćam redovno, a kad zatreba asistencija čekao više sati na suncu da bi mi još tražili doplatu što su uopšte došli;

  • sve ok kad se poručuje, a kad zatreba asistencija, fino upakovan odgovor ''nismo u mogućnosti da vam pružimo asistenciju, izvinite, molim vas – ali ćemo vam zato vratiti vaš novac''. Ostajete zavejani sa par hiljada na računu, što nikako nije scenario kakav ste priželjkivali. Osećate se iznevereno jer ćete problem morati rešavati sami.

  

veoma značajni detalji, reputacija i fleksibilnost pružaoca usluge

Ono što piše negde u uslovima ili ne piše uopšte, nego tek kad pitate prodavca saznate odgovor. Ali, većini to ne pada na pamet kada kupuje pakete pomoći na putu.

Da li u slučaju nezgode morate imati zapisnik policije?

Do zapisnika je ponekad teško doći satima i danima, ako je on preduslov da biste bili šlepani do kuće, onda ste u novom problemu. Imate pravo na asistenciju, ali ne ispunjavate preduslove za nju. Nakon udesa, malo biste pomerili vozilo da saobraćaj može normalno da se odvija. Tu je baš i neki servis pa ste razmišljali da odgurate auto do njih, čisto da bace pogled – ne radite to nikako bez prethodnog dogovora sa asistenstskom kućom. U slučaju da dođe do osiguranog slučaja, prvo ga prijavite pa onda razmišljajte i dogovarajte dalje korake.

 

Prijava kvara se vrši korišćenjem aplikacije?

Deluje baš zgodno, ali... Taj internet obično i košta nešto više nego kod nas u domaćem saobraćaju. Vozači znaju da savremeni mobilni telefoni vrlo često ne mogu bez punjača ni dan. U trenucima putovanja na telefone se možemo još manje osloniti, na njima se često koristi i navigacija tako da postoji velika verovatnoća da u trenutku kvara, primera radi, baterija bude pri isteku, pozadinsko osvetljenje slabije tako da nemate mogućnost korišćenja interneta ili mobilne aplikacije onoliko dugo koliko je potrebno. Obično svi pružaoci usluga imaju dežurni telefon, ali je u trenucima kvara ili nezgode posebno zgodno da primarni način prijave problema bude preko žive osobe sa druge strane, umesto tehnologije ma koliko usavršene, jer smatramo da ćemo najbolje i najbrže rešenje naći kroz razgovor i razmenu mišljenja sa dežurnim operaterom u slučaju kada dođe do potrebe za asistencijom.

 

Fleksibilnost

Auto je u kvaru, ali se vi odlično provodite na godišnjem odmoru koji je tek počeo, kvar vas zabrinjava ali nije smak sveta, rešiće se, još samo kada bi imali razumevanja u toj asistentskoj kući pa da vas šlepaju na kraju turističkog aranžmana, a ne odmah da morate prekidati unapred plaćeno letovanje. Iskustva korisnika sa Atlasom takođe potvrđuju da im je bila na raspolaganju ova vrsta fleksibilnosti. Detaljnije o Atlasovim najprodavanijim paketima pomoći na putu možete saznati klikom na link.

 

Nadamo se da smo bar malo uspeli da vam razjasnimo o čemu se zapravo radi u paketima pomoći na putu i kakve razlike postoje. Vi odredite jednu ili više vama najbitnijih usluga koje očekujete i prema tome poručite paket koji vam najviše odgovara. 

Želimo vam bezbednu i udobnu vožnju.